Camping Oosterberg in maart

15 maart ging camping Oosterberg weer open. Helaas kon ik toen niet gaan kamperen, het liefste was ik toen al gegaan. 29 maart was het zover! De eerste nachtjes Oosterberg dit jaar. We hadden ontzettend geluk met het weer, het zonnetje straalde en het was heerlijk warm. Om 2 uur was ik klaar met werken en kon de “vakantie” beginnen. Reserveren is vaak niet nodig, al helemaal niet zo vroeg in het seizoen.

De nieuwe tent!

Eenmaal aangekomen was het tijd om de nieuwe tent op te zetten. Voor mijn verjaardag heb ik van Nick een nieuwe tent gekregen. Nu is een nieuwe tent opzetten nooit heel gezellig (want: veel uitzoeken) maar na 1 uur stond de tent, was ons bedje opgemaakt en stond de koelkast alweer aan. Wat een fijne tent! De tent is erg ruim, wat erg fijn is. Binnenkort zal ik hier een blogpost aanweiden, maar eerst nog maar eens gaan kamperen!

Zoals ik al zei, het weer was heerlijk. Veel hadden we dan ook niet nodig om ons te vermaken. De eerste avond hebben we gebarbecued en genoten van het uitzicht, dat is magisch. Je kunt ontzettend ver kijken en ’s avonds is dat extra gezellig met alle lampjes. Zaterdag waren we alweer vroeg wakker. Koud hebben we het gelukkig niet gehad. We hebben dikke dekens meegenomen en het was goed te doen, ondanks dat het ’s nachts nog niet echt warm is.

Het uitzicht vanuit de tent

Na een heerlijk ontbijtje zijn we al vroeg gaan wandelen. Vanaf de camping loop je zo het bos in. Je hebt keuze uit verschillende paden (waaronder naar het dorp Epen zelf). Na een heerlijk uurtje wandelen hebben we op onze campingstoeltjes plaats genomen, gelezen en genoten van het uitzicht. Josje (onze labrador) was uiteraard ook mee! Ook zij vindt kamperen geweldig en vermaakt zich dan ook kostelijk.

’s middags kwamen mijn ouders op bezoek en zijn we samen naar schaapskooi mergelland gegaan. Wat een drukte met het fijne weer! Het bleek ook nog eens lammetjes dag te zijn (yes!). Hier hebben we geluncht, ik had een broodje gezond en Nick had een lamsstoofpotje. Alles voor een meer dan prima prijs! En nu het leukst van de hele middag: lammetjes dag. Voor 3 euro had je toegang tot de lammetjes. Daar heb ik -uiteraard- goed gebruik van gemaakt.

’s avonds stond de verjaardag van mijn opa op de planning. Dit was bij de Gerardushoeve, om de hoek van camping Oosterberg! Ideaal dus. Bij de Gerardushoeve kun je heerlijk eten. Ik eet niet zo vaak eend, dus de keuze was snel gemaakt.

Eend

Bij camping Oosterberg hoef je niet voor een bepaalde tijd van de camping af – super fijn! We hebben zondag dan ook rustig aan gedaan en zijn rond een uur of 12 naar de vier jaargetijden gegaan, ook in Epen. de Val Dieu salade is verrukkelijk, dus dat was de perfecte lunch! Normaal kies ik een kleine, maar omdat het zo lang geleden was, heb ik een grote genomen ;). Nick had een 12 uurtje, met paprikasoep, eiersalade, kroket en spiegelei. Ook zeker een aanrader!

De lekkerste salade die er bestaat!

Zo, dat was een behoorlijke blogpost. Conclusie? Camping Oosterberg is altijd een aanrader, er is genoeg leuks te doen in de omgeving en je komt er heerlijk tot rust. Hopelijk gaan we snel weer!